Regelmatig verzorg ik lezingen en workshops of ben ik dagvoorzitter. Ik doe dit voor een heel divers publiek, of het nu gaat om docenten wiskunde of een meer algemeen publiek dat meer wil weten over wat er in het onderwijs speelt. In mijn lezingen en workshops belicht ik dan ook heel verschillende onderwerpen. Voorbeelden zijn het algemene onderwijsdebat vanuit de vakdidactiek belicht, de rol van een kritisch wiskundige houding in onze maatschappij, wat leren leerlingen nu precies bij rekenen en het toepassen van vakdidactische principes in de praktijk.
In de loop der jaren heb ik aan verschillende lesmethodes gewerkt. Voor het voortgezet onderwijs en MBO heb ik als hoofdauteur samen met Studyflow een digitale rekenmethode gemaakt: Studyflow rekenen. Voor Zwijsen werkte ik mee aan diverse uitgaven: Rekentijger (auteur groep 6 en 7), Real Life Rekenen (hoofdauteur) en Rekenpanda (hoofdauteur).
Samen met Eliane Gerrits ontwikkelde ik voor Studyflow rekenposters. De posters vertegenwoordigen elk een reken-onderwerp, opgetekend als een samenhangend verhaal waarin leerlingen kunnen rondzwerven. Door de vele details kun je blijven kijken naar de posters en telkens weer nieuwe grapjes en inzichten ontdekken. De rekenposters zijn te koop op www.rekenposters.nl
In de loop der jaren heb ik verschillende colleges verzorgd. Onder andere waren dit:
Master wiskunde – TU Delft
1e graads wiskunde docent – TU Eindhoven
Promotie vakdidactiek wiskunde – TU Eindhoven
Vakmatig werk ik met verschillende co-auteurs samen aan de ontwikkeling van de vakdidactiek en het vertalen van de vakdidactiek naar het onderwijs.
Daarvoor schrijven we zowel wetenschappelijke artikelen als artikelen in vakbladen.
De basis van mijn werk ligt in mijn proefschrift:
The development of proficiency in the fraction domain; affordances and constraints.
Een complete lijst van publicaties is hier te vinden. Mijn wetenschappelijke publicaties zijn ook te vinden op: ResearchGate of Google scholar
Heb je vragen? Stuur je bericht dan via het formulier hieronder.